01/07/2015

Omdat Angèle van der Star zich als eerste binnen de Groote Grieten zo heeft ingespannen om de Peace Poster Contest tot een succes te maken heeft zij de Grieten-wisselbokaal van scheidend president Sandra Heinkens mogen ontvangen. Ondanks dat het de eerste keer was dat de Grieten deze wedstrijd sponsorden, was 'de posteropbrengst' uitstekend. Dat smaakt naar meer en Angèle gaat zich er ook komend Lionsjaar voor inzetten zoveel mogelijk scholen mee te laten doen. Ze heeft er al een paar op het oog!

De wisselbokaal-met-inscriptie werd - tezamen met een prachtig boeket - uitgereikt tijdens de bestuursoverdracht in restaurant De Twee Provinciën in Paterswolde.

Bestuurswissel

Er was lof en een verdiend applaus plus een tegoedbon-met- persoonlijke-kaartjes voor de vertrekkende past-president Elisabeth Floor. President Sandra Heinkens blikte terug op het afgelopen jaar, waarin de Grieten zich op vele terreinen niet onbetuigd hebben gelaten, denk aan: NL doet (schoonmaken van een kerk), de succesvolle geraniumactie, de giften aan het Hospice Gasthuis Groningen plus nog vier andere organisaties, de ontvangst-met-excusie van de heren van LC Het Hogeland en LC Steenwijk, etc. Naast de toespraken, waren er schitterende bloemen voor alle bestuursleden van het afgelopen jaar.

Motto: 'Compassie'

De aantredende president Lies Reitsema werd welkom geheten en zij gaf aan, na aanvankelijk enige aarzeling omdat ze nog maar kort lid is, er zin in te hebben, omdat er binnen de club geen grote problemen zijn, het financieel ook allemaal in orde is en we als Grieten goede en interessante activiteiten hebben. Zij legde uit hoe ze tot haar motto 'Compassie' voor het komende Lionsjaar gekomen was. En daarna haastte iedereen zich richting het tapasbuffet en werd het als vanouds erg gezellig.