Benodigdheden:

• aankondiging actie in afgebakend gebied
  • plastic bakken voor het chemisch afval
  • auto
  • chemokar/bak om afval in te vervoeren
  • koffie/thee/duurzame versnaperingen

Projectteam:

• 3/4 enthousiaste clubleden als trekkers
  • ca. 10 deelnemers aan de activiteit

Opzet:

Vooraf bepaal je waar je de actie uitvoert, dit kan een wijk zijn of een straat of heel bewust een aantal studentenhuizen of verzorgingstehuizen, waarvan je vermoedt dat de kans groot is dat er wel batterijen worden verzameld, of kleine elektrische apparaten zoals gebruikte telefoons etc, maar waarvan je vermoedt dat de bewoners niet in staat zijn of geen moeite doen om ze zelf af te voeren naar een inzamelpunt.
Vooraf informeer je de wijk, bijvoorbeeld door folders langs te brengen of een straat WhatsApp groep te benutten.
Op de dag zelf ga je langs de deuren en verzamel je de batterijen en de apparaten.
Nadien breng je ze naar een inzamelpunt, maak je foto's van je buit en deze deel je via social media of de LION's nieuwsbrief.

TIPS:

• Check op de site Nederland schoon of bij de gemeente van je club. Zij hebben voor acties rondom zwerfafval mogelijkheden in aanschaf materiaal.
  • Overweeg om je aan te sluiten bij World Recycle Day: samen maken we meer impact!