18/01/2017

Tijdens de bijeenkomst van 18 januari kondigden Sandra en Kuin de DE-actie weer aan. De Grieten zetten zich al een aantal jaren in voor de landelijke actie 'Douwe Egberts-punten voor de Voedselbank'. Samen met de inwoners van Groningen Haren wordt hartstochtelijk verzameld. De Douwe Egberts-waardepunten worde vervolgens ingeleverd bij Douwe Egberts, die de opbrengst aanvult en pakken koffie aan de voedselbanken levert. 500 Punten zijn goed voor één pak Roodmerk.

Resultaat

Het resultaat in 2015 en 2016: ruim 800 pakken koffie. Hier komt nog 15% bonus bij van de fabrikant, die er bovendien voor zorgt, dat alle koffie gratis wordt bezorgd. De actie wordt gevoerd door vele Lionsclub in Nederland, die elk hun 'eigen' voedselbank van koffie voorzien. De cliënten van de voedselbanken ontvangen doorgaans geen koffie, dat is echt een luxe product voor hen.