01/04/2017

Op zaterdag 1 april verzorgde Lionsclub Groningen Groote Griet voor bewoners van De Dilgt in Haren een uitgebreide High Tea met begeleidende muziek. ZINN locatie De Dilgt is een schitterend en nieuw woonzorgcentrum in Haren. Een aantal leden van Lionsclub Groningen Groote Griet zijn persoonlijk of professioneel bij De Dilgt betrokken.

Geurige thee en rijk gevulde etagères

De aanwezige Grieten zorgden gezamenlijk voor heel veel rijkgevulde etagères met overheerlijke hapjes. Zowel de zoetekauwen als de liefhebbers van hartig konden hun hart ophalen. In de keuken van De Dilgt werd hard gewerkt aan het op tijd gereed hebben en dat lukte.

Terwijl er geurige thee werd geschonken en de hapjes werden verslonden was er ook nog prachtig pianospel verzorgd door Bunna, één van de leden van Lionsclub Groningen Groote Griet. Bunna treed meestal op als de ene helft van Duo Malka, maar vandaag liet ze horen dat ze ook alleen haar mannetje staat.

Contact

Dit initiatief kwam tot stand uit de samenwerking voor de jaarlijkse succesvolle Bloemen voor Bloemenactie, waar bewoners en medewerkers van De Dilgt vorig jaar aan hebben bijgedragen. De Dilgt bood vorig jaar aan zowel bloemen af te nemen, als ze aan de man te brengen en de leden van Lionsclub Groningen Groote Griet meenden dat dit gebaar beloond moest worden. In onderling overleg werd besloten tot een gezamenlijke middag, met aandacht voor de inwendige mens, prachtige muziek en een warm contact.

Bewoners en de betrokken Grieten kijken terug op een zeer geslaagde middag!