05/01/2020

De eerste zondag na 1 januari is hèt moment voor de nieuwjaarswandeling. Dit jaar koos onze president Landgoed Lemferdinge als locatie uit. Een landgoed met een rijke historie, waarvan we onderdelen tijdens de wandeling tegen kwamen. Het was heerlijk wandelweer: de temperatuur erg aangenaam en bovenal droog. Grieten, partners en kinderen verzamelden zich voor een wandeling van zo'n zeven kilometer over het landgoed. Wilt u ook eens dit mooie landgoed verkennen? Op de website van Drents Landschap staan een aantal mooie wandelroutes.

Na de wandeling werden we ontvangen door Jelte Homburg en Sonja in het clubhuis van de Noord Nederlandse Aero Club. Na een warme kop koffie en een plak koek kregen we uitleg over de club, vliegen in het algemeen en je brevet halen in het bijzonder. Na de briefing mochten we door naar de hangar, waar we ons konden vergapen aan allerlei mooie toestellen die daar opgesteld stonden. En we konden constateren dat het een actieve club is: vliegtuigen vlogen af en aan!

Na een overheerlijk stampot buffet van cateraar Klinkhamer gingen we huiswaarts. Een mooie aftrap van een nieuw Grietenjaar!