Op 26 september 2013 bestond onze club 15 jaar. De lustrumcommissie, bestaande uit Margreet Smilde, Margriet Pasma en Wynetta Themmen, had voor de Grieten en haar partners een mooi programma uitgewerkt. Met o.a. een rondvaart door de Groningse grachten en aansluitend een diner in het schitterende Prinsenhof Hotel. De Grieten droegen op allerlei creatieve manieren de clubkleuren: paars met oranje.

Oprichtster en moeder van de club Margriet Pasma brengt een dronk uit op de club.

Onder de brug door, dat ging vaak maar nét.

Dinerpresentatie door Margreet Smilde, waarbij de historie van de club belicht werd.

Bloemenhulde in de clubkleuren voor de vijf charterleden die de club nog telt.

V.l.n.r.: Carla van Heijzen, Anneke Kok, Margreet Smilde, Margriet Pasma en Wynetta Themmen.

Weekend Maastricht

Vrijdag 4 oktober gingen de clubleden per trein naar Maastricht voor het geplande lange lustrumweekend voor de leden. De reis werd veraangenaamd door lekkere broodjes met veel witte wijn.

In Maastricht werd er grondig geshopt, heerlijk gegeten en tot slot was er nog een bezoek aan het Bonnefantenmuseum. Dit alles werd door eenieder zo gewaardeerd, dat er spontaan besloten werd vaker zo'n gezamenlijk weekend te organiseren.

Lustrumactiviteit

Het was even puzzelen welke lustrumactiviteit de Grieten zouden gaan ondernemen. Het werd de Stichting Vier het leven (http://www.4hetleven.nl/), waar de Grieten de helpende hand zouden reiken aan ouderen die een concert of een theater willen bezoeken. Ze zouden hen vervoeren, begeleiden en weer thuisbrengen.

Helaas bleek er te weinig belangstelling voor van de zijde van de ouderen. Wellicht dat de clubleden in een later stadium alsnog in actie kunnen komen.