31/12/2016

Natuur-educatiepakket voor regionale basisscholen voorjaar 2017 gereed

Eind december overhandigden Carla van Heijzen en Marja Doedens van Lionsclub Groningen Groote Griet een cheque van € 3500,- aan Boswachter Bart Zwiers van Natuurmonumenten.

Dit mooie bedrag is de opbrengst van het wandelevenement “De Leeuwenloop”, dat op 18 september werd gehouden in De Onlanden. Natuurmonumenten gaat hiervan een Natuureducatiepakket ontwikkelen voor regionale basisscholen, zodat kinderen kennis kunnen maken met dit prachtige natuurgebied aan de rand van Groningen.

Natuureducatiepakket

“Verwonderen en beleven is leren. Als je met al je zintuigen je omgeving waarneemt, neem je die ervaringen in je op en vergeet je ze nooit meer.” Dat is het uitgangspunt voor het pakket natuureducatie dat voor alle regionale basisscholen wordt ontwikkeld door Natuurmonumenten. Kinderen ervaren De Onlanden in al zijn pracht en ontdekken wat de natuur er te bieden heeft.

Het natuureducatiepakket is in het voorjaar van 2017 gereed. Regionale basisscholen kunnen het pakket vanaf mei 2017 afnemen via Natuurmonumenten.

Leeuwenloop

De Leeuwenloop is een wandelevenement in De Onlanden voor jong en oud, georganiseerd door Lionsclub Groningen Groote Griet in nauwe samenwerking met Natuurmonumenten. Zo’n 150 tot 200 deelnemers namen op een prachtige nazomerdag deel aan deze eerste Leeuwenloop. Er werd gewandeld (6 of 12 kilometer) en voor de kinderen waren er OERR-activiteiten bij de boerderij op de Onlanden. Sponsors en deelnemers van dit evenement brachten samen het prachtige bedrag van € 3500,- bijeen.