Ter ere van het 350 jarig jubileum van Bommen Berend op zondag 28 augustus 2022 hebben wij Frans Le Roux gevraagd een ontwerp voor een Ravensburger puzzel te tekenen. De puzzel wordt in beperkte oplage geproduceerd, heeft 1000 stukjes en staat daarmee garant voor een paar uur puzzelplezier.

De afbeelding laat verschillende historische taferelen zien, waaronder de beschietingen van Groningen met kanonskogels, de loopgraven en burgerwachten van studenten en burgers die de stad bewaakten en verdedigden in 1672.

Prijs

De puzzel kost €20 (exclusief eventuele verzendkosten) en de opbrengst zal na aftrek van de kosten volledig worden uitgekeerd aan Humanitas Groningen Stad. Humanitas zal dit geld gebruiken voor de Kindervakantieweken, waar kinderen die normaliter door omstandigheden niet op vakantie kunnen er toch een week tussenuit kunnen.

Beperkte oplage

Lionsclub Groningen GrooteGriet laat slechts 2000 puzzels produceren. Met uw aankoop heeft u dus een unieke en gelimiteerde editie van een echte Ravensburger puzzel in handen. Leuk als cadeau of om zelf mee te puzzelen.

Bestellen

De puzzel kan via de webshop van Lionsclub Groningen Groote Griet worden besteld. Of je kunt de puzzel bij één van de leden van de Lionsclub Groningen Groote Griet bestellen.  De puzzel wordt eind augustus, rond Bommen Berend op 28 augustus uitgeleverd.

Meer informatie

Alle informatie over de puzzelactie, het daaraan verbonden Goede Doel, de ontwerper van de puzzel en de sponsoren die de actie mede mogelijk hebben gemaakt vindt u op de website www.lionsshop.nl.